Jak trenować zmarszczki mimiczne wokół ust?

Jak trenować zmarszczki mimiczne wokół ust?

Zmarszczki mogą pojawiać się w zasadzie w każdym wieku, zależnie od tego, jaki charakter ruchów mimicznych twarzy posiada dana osoba. Istnieją jednak sposoby, aby im zapobiec.

Zmarszczki wokół ust

Zmarszczki wokół ust czynią twarz starszą i sprawiają, że nabiera ona wyrazu srogości albo zdenerwowania. Istnieją jednak sposoby, aby je wyeliminować, potrzeba tylko nieco samozaparcia. Podstawowe jest unikanie grymasów twarzy, które sprawiają, że niechciane bruzdy się pogłębiają. W przypadku ust główną czynnością, podczas której tworzą się zmarszczki, jest jedzenie oraz uśmiechanie się. Takie pilnowanie się jest dość trudne, ponieważ niełatwo odzwyczaić się od tego, co zwykło się robić, nawet się nad tym nie zastanawiając. Nie jest to jednak niemożliwe, dlatego warto włożyć nieco wysiłku, który pozytywnie wpłynie na późniejszy wygląd skóry wokół ust.

Sposoby walki ze zmarszczkami

Podstawowym i najczęściej stosowanym sposobem na eliminację zmarszczek jest codzienna pielęgnacja skóry twarzy specjalnymi kosmetykami bogatymi w witaminy. Często jednak okazuje się, że kremy przeciwzmarszczkowe i inne substancje nie są wystarczające, aby zmarszczki zniknęły albo się nie pojawiły.
Innym sposobem na pozbycie się zmarszczek mimicznych wokół ust jest ich gimnastyka. Jakkolwiek nierealnie to brzmi, jest to możliwe. Chodzi o wykonywanie specjalnych ćwiczeń mających na celu wzmocnienie mięśni zlokalizowanych wokół ust. Bardzo ważne, aby raz rozpoczęte ćwiczenia kontynuować i wykonywać regularnie. Dopiero wtedy widoczne będą efekty.

Rodzaje ćwiczeń

Podejmowane ćwiczenia wcale nie muszą być trudne ani zajmować dużo czasu. Wystarczy kilka minut dziennie, oczywiście przy regularnym ich wykonywaniu, aby móc oglądać zaskakująco pozytywne efekty.
Na początek trzeba rozgrzać usta, aby były one przygotowane do całości fitnessu. Rozgrzewka polega na mocnym ściśnięciu górnej i dolnej wargi tak, aby powstała pozioma kreska, i aby nie było widać samych ust. Naciąganie powinno trwać ok. 10 sekund, należy je wykonać dwa razy.
Kolejne 10 sekund należy przeznaczyć na utworzenie dzióbka i jak najdalsze wysunięcie ściśniętych w ten sposób warg do przodu. Po 3-krotnym jego wykonaniu należy zwiększyć poziom trudności i ustawić na utworzonym dzióbku dwa palce. Mają one wciskać się w wargi i stawiać im opór.
Następne ćwiczenie polega na rozchyleniu ust i sięganiu nimi jak najdalej do przodu do momentu odczucia, że dalej się już nie da. Na to także trzeba poświęcić 3 serie po 10 sekund.
Już z czasów szkolnych znane jest ćwiczenie, dotyczące przesadnie dokładnego wymawiania samogłosek a, e, i, o, u. Ma ono na celu rozluźnienie mięśni wokół ust. Bardzo prostym ćwiczeniem jest też uśmiechanie się na kształt wypowiadania literki e.

Ponieważ zmarszczki mimiczne wokół ust nie są mile widziane, powstały specjalne ćwiczenia, które je eliminują. Warto się im poświęcić, bo tylko ich regularne wykonywanie pomaga w spłyceniu niepożądanych zmarszczek. Czytaj więcej na temat ćwiczeń twarzy.